NOOne - шаблон joomla Скрипты

 

ΚΤΕΟ ΙΧ & ΜΗΧΑΝΩΝ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΟΧΗΜΑΤΟΣ

ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΓΙΑ ΕΛΕΓΧΟ

Ι.Χ. ΕΠΙΒΑΤΙΚΟ (ΑΡΧΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ)

ΓΙΑ 1Η ΦΟΡΑ ΣΤΑ 4 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 1ΗΣ ΑΔΕΙΑΣ
(ΜΕ ΧΡΟΝΙΚΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΑΠΟ 3 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ ΝΩΡΙΤΕΡΑ ΕΩΣ 7 ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΕΣ ΜΕΡΕΣ ΑΡΓΟΤΕΡΑ)

ΙΧ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟ (ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ)

ΚΑΘΕ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΒΑΣΕΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΔΕΛΤΙΟΥ ΚΤΕΟ

ΤΑΞΙ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ
(ΑΡΧΙΚΟΣ & ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ)

ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 1ΗΣ ΑΔΕΙΑΣ

ΦΟΡΤΗΓΟ (ΕΩΣ 3,5 ΤΟΝΟΥΣ)
(ΑΡΧΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ)

ΓΙΑ 1Η ΦΟΡΑ ΣΤΑ 4 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 1ΗΣ ΑΔΕΙΑΣ
(ΜΕ ΧΡΟΝΙΚΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΑΠΟ 3 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ ΝΩΡΙΤΕΡΑ ΕΩΣ 7 ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΕΣ ΜΕΡΕΣ ΑΡΓΟΤΕΡΑ)

ΦΟΡΤΗΓΟ (ΕΩΣ 3,5 ΤΟΝΟΥΣ)
(ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ)

ΚΑΘΕ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΒΑΣΕΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΔΕΛΤΙΟΥ ΚΤΕΟ


Ι.Χ. ΕΠΙΒΑΤΙΚΟ

1. ΑΔΕΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

2. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΚΟΜΙΖΟΝΤΑ

3. ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΔΕΛΤΙΟ ΚΤΕΟ (ΑΝ ΕΧΕΙ ΞΑΝΑΠΕΡΑΣΕΙ ΑΠΟ ΕΛΕΓΧΟ)

ΤΑΞΙ

1. ΑΔΕΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

2. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΚΟΜΙΖΟΝΤΑ

3. ΒΕΒΑΙΩΣΗ Η.Α.Σ

4. ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ

5. ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΤΑΞΙΜΕΤΡΟΥ

6. ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΠΟΜΠΟΔΕΚΤΗ (ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΡΑΔΙΟΤΑΞΙ)

7. ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΔΕΛΤΙΟ ΚΤΕΟ (ΑΝ ΕΧΕΙ ΞΑΝΑΠΕΡΑΣΕΙ ΑΠΟ ΕΛΕΓΧΟ)

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ

ΕΑΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΑΡΧΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ:

1. ΑΔΕΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

2. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΚΟΜΙΖΟΝΤΑ

3. ΑΔΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΗΣ ΟΔΗΓΩΝ

4. ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΥ ΓΙΑ ΟΡΘΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΠΟΔΟΠΛΗΚΤΡΩΝ

ΕΑΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ:

1. ΑΔΕΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

2. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΚΟΜΙΖΟΝΤΑ

3. ΑΔΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΗΣ ΟΔΗΓΩΝ

4. ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΔΕΛΤΙΟ ΚΤΕΟ (ΑΝ ΕΧΕΙ ΞΑΝΑΠΕΡΑΣΕΙ ΑΠΟ ΕΛΕΓΧΟ)

ΦΟΡΤΗΓΟ

1. ΑΔΕΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

2. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΚΟΜΙΖΟΝΤΑ

3. ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΔΕΛΤΙΟ ΚΤΕΟ (ΑΝ ΕΧΕΙ ΞΑΝΑΠΕΡΑΣΕΙ ΑΠΟ ΕΛΕΓΧΟ)

ΑΝΑΡΙΘΜΟ

1. ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ ΤΕΛΩΝΕΙΟΥ (& ΞΕΝΗ ΑΔΕΙΑ) Η΄

2. ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΑΠΟ ΟΔΔΥ

3. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΖΟΝΤΑ

ΜΕ ΔΙΑΣΚΕΥΗ ΥΓΡΑΕΡΙΟΥ

ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΟ ΑΡΧΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ:

1. ΑΔΕΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

2. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΖΟΝΤΑ

3. ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΔΕΛΤΙΟ ΚΤΕΟ (ΑΝ ΕΧΕΙ ΞΑΝΑΠΕΡΑΣΕΙ ΑΠΟ ΕΛΕΓΧΟ)

4. ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΤΗ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΜΕ ΘΕΩΡΗΜΕΝΟ ΤΟ ΓΝΗΣΙΟ ΤΗΣ    ΥΠΟΓΡΑΦΗΣ (ΠΑΛΑΙΟΤΗΤΑΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑΣ ΟΧΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟ 30 ΗΜΕΡΕΣ)

5.  ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

6. ΕΠΙΚΥΡΩΜΕΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΩΝ (ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΡΑΣΜΕΝΗ)

7. ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΩΝ8. ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΑΓΟΡΑΣ ΚΙΤ ΥΓΡΑΕΡΙΟΚΙΝΗΣΗΣ + ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΥΓΡΑΕΡΙΟΥ 

ΓΙΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ (ΜΕ ΑΛΛΑΓΜΕΝΟ ΤΟΝ ΤΥΠΟ ΤΟΥ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΣΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ)

1. ΑΔΕΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

2. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΖΟΝΤΑ

3. ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΔΕΛΤΙΟ ΚΤΕΟ (ΑΝ ΕΧΕΙ ΞΑΝΑΠΕΡΑΣΕΙ ΑΠΟ ΕΛΕΓΧΟ ΚΤΕΟ)

4. ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΕΝΕΡΓΗΣΑΝΤΟΣ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΜΕ ΘΕΩΡΗΜΕΝΟ ΤΟ ΓΝΗΣΙΟ ΤΗΣ ΥΠΟΓΡΑΦΗΣ (ΠΑΛΑΙΟΤΗΤΑΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑΣ ΟΧΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟ 30 ΗΜΕΡΕΣ) ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ


Το πρόγραμμα ελέγχου των οχημάτων του Ν. Αττικής για πρώτη φορά από ΚΤΕΟ το 2015.Το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων  ανακοίνωσε το πρόγραμμα τεχνικού ελέγχου από ΚΤΕΟ για τα οχήματα του Ν. Αττικής (στην άδεια κυκλοφορίας των οποίων αναγράφεται ως Έδρα,  Διεύθυνση Κατοικίας ή Επιχείρησης ο Ν. Αττικής)  και το οποίο αφορά στο έτος 2015,  ως εξής:

- Υποχρέωση για τεχνικό έλεγχο το έτος 2015, έχουν οι παρακάτω κατηγορίες οχημάτων:

1.    Τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης (Ε.Ι.Χ.) οχήματα και τα Φορτηγά ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) οχήματα με μικτό βάρος μέχρι και 3,5 τόνους, με έδρα το Ν. Αττικής, που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά ως καινούργια  στο έτος 2011.
    
2.    Τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης ( Ε.Ι.Χ. ) οχήματα με κόκκινες πινακίδες κυκλοφορίας με έδρα το Ν. Αττικής, που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά ως καινούργια  στο έτος 2011.  
    
3.    Τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης ( Ε.Ι.Χ. ) οχήματα και τα Φορτηγά ιδιωτικής χρήσης ( Φ.Ι.Χ. ) οχήματα με  μικτό βάρος μέχρι 3,5 τόνους, με  ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ με έδρα το Ν. Αττικής, που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά ως καινούργια  στο έτος 2011.
    
    Ο τεχνικός έλεγχος των ανωτέρω οχημάτων, πρέπει να διενεργηθεί στα ΚΤΕΟ (Δημόσια ή Ιδιωτικά) στο χρονικό διάστημα από τρεις  εβδομάδες πριν έως και μια   εβδομάδα μετά, από την αναγραφόμενη ημερομηνία (ημέρα και μήνα ) της 1ης άδειας κυκλοφορίας, (π.χ. Με ημερομηνία 1ης αδείας στις 17-06-2011, η ημερομηνία τεχνικού ελέγχου είναι: 17-06-2015, με  χρονικό διάστημα από 28-05-2015 μέχρι και 24-06-2015 ).

- Υποχρέωση τεχνικού ελέγχου από τα ΚΤΕΟ του Ν. Αττικής το έτος 2015,έχουν επίσης:
1.    Τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης ( Ε.Ι.Χ. ) οχήματα και τα Φορτηγά ιδιωτικής χρήσης ( Φ.Ι.Χ. ) οχήματα με μικτό βάρος μέχρι και 3,5 τόνους οχήματα, που μεταβιβάστηκαν στο Ν. Αττικής από την υπόλοιπη χώρα από την 1-1-2014 μέχρι και την 31-12-2014 και έχουν συμπληρώσει 4 χρόνια από την ημερομηνία έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας τους σαν καινούργια και δεν είχαν υποχρέωση για τεχνικό έλεγχο, στους νομούς που είχαν ως έδρα πριν την μεταβίβασή τους, και
2.    Τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης ( Ε.Ι.Χ. ) οχήματα με ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ Δ.Σ., (Διπλωματικού Σώματος),  Ξ.Α. (Ξένης Αποστολής), Π.Σ. (Προξενικού Σώματος),  Π.Π., (Προσωπικό Πρεσβειών), με έδρα το Ν. Αττικής που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά σαν καινούργια από την 1-1-2011 μέχρι και την 31-12-2011 και δεν έχουν ελεγχθεί από ΚΤΕΟ, ανεξάρτητα από τον τόπο που κυκλοφορούν, ως εξής:

1.

Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΤΟΥΣ ΛΗΓΕΙ ΣΕ 1

ΤΟΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟ

ΤΟΥ 2015

2.

Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΤΟΥΣ ΛΗΓΕΙ ΣΕ 2

ΤΟ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟ

ΤΟΥ 2015

3.

Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΤΟΥΣ ΛΗΓΕΙ ΣΕ 3

ΤΟ ΜΑΡΤΙΟ

ΤΟΥ 2015

4.

Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΤΟΥΣ ΛΗΓΕΙ ΣΕ 4

ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ

ΤΟΥ 2015

5.

Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΤΟΥΣ ΛΗΓΕΙ ΣΕ 5

ΤΟ ΜΑΙΟ

ΤΟΥ 2015

6.

Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΤΟΥΣ ΛΗΓΕΙ ΣΕ 6

ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ

ΤΟΥ 2015

7.

Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΤΟΥΣ ΛΗΓΕΙ ΣΕ 7

ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΟ

ΤΟΥ 2015

8.

Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΤΟΥΣ ΛΗΓΕΙ ΣΕ 8

ΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ

ΤΟΥ 2015

9.

Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΤΟΥΣ ΛΗΓΕΙ ΣΕ 9

ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ

ΤΟΥ 2015

10.

Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΤΟΥΣ ΛΗΓΕΙ ΣΕ 0

ΤΟ ΝΟΕΜΒΡΙΟ

ΤΟΥ 2015

  
 


Οπτικοί έλεγχοι

Οι οπτικοί έλεγχοι πραγματοποιούνται με σκοπό την εκτίμηση της κατάστασης των διαφόρων μερών και συστημάτων του αυτοκινήτου. Διενεργούνται με παρατήρηση, μόνο από εκπαιδευμένους ελεγκτές δίχως τη χρήση οποιουδήποτε μηχανήματος. Οι έλεγχοι αυτοί περιλαμβάνουν συνοπτικά τα εξής:

•    Έλεγχος ταυτότητας αυτοκινήτου: Αριθμοί πλαισίου και κινητήρα, πινακίδες κυκλοφορίας
•    Έλεγχος αμαξώματος, θυρών και προφυλακτήρων: Στερέωση, φθορές, οξειδώσεις
•    Έλεγχος χρωματισμού, κοτσαδόρου, αεροτομής, μεμβρανών
•    Έλεγχος ανεμοθώρακα και υαλοπινάκων: Κατάσταση, ορατότητα και καταλληλότητα
•    Έλεγχος φωτιστικών στοιχείων: Κατάσταση και στερέωση
•    Έλεγχος καθρεφτών: Κατάσταση, στερέωση και ορατότητα
•    Έλεγχος τροχών, ελαστικών και εφεδρικού τροχού: Καταλληλότητα, διαστάσεις, κατάσταση, στερέωση
•    Έλεγχος δεξαμενής καυσίμου για διαρροές
•    Έλεγχος κινητήρα: Στήριξη, διαρροές
•    Έλεγχος συσσωρευτή και κατάστασης ηλεκτρικής εγκατάστασης
•    Έλεγχος συστήματος πέδησης: Αντλία φρένων, σερβομηχανισμός και υδραυλικό σύστημα
•    Έλεγχος συστήματος διεύθυνσης: Αντλία υδραυλικού τιμονιού, σωληνώσεις
•    Έλεγχος καμπίνας: Ζώνες ασφαλείας, τιμόνι, ταχύμετρο, καθίσματα, κόρνα, αλεξήλια
•    Έλεγχος ποδόπληκτρου πέδησης, πατιναρίσματος συμπλέκτη, επαναφοράς τιμονιού, ενδεικτικής λυχνίας ABS, λειτουργίας καστάνιας πέδης στάθμευσης
•    Έλεγχος ύπαρξης πυροσβεστήρα, τριγώνου και φαρμακείου
Οι παραπάνω έλεγχοι διασφαλίζουν την ασφάλεια και την καλή κατάσταση του αυτοκινήτου, καθώς και τη συμφωνία με τις νομοθετικές απαιτήσεις.


Έλεγχος καυσαερίων


Το ζήτημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης είναι τόσο σοβαρό που εδώ και χρόνια η πολιτεία έχει θεσπίσει όρια εκπομπής ρύπων για κάθε κατηγορία οχήματος που κυκλοφορεί και μάλιστα υποχρεώνει τον ιδιοκτήτη να ελέγχει εξαμηνιαίως ή ετησίως το όχημα του και να φέρει σε αυτό την Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων. Επίσης έχει εξουσιοδοτήσει φορείς όπως το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. και τα Κ.Τ.Ε.Ο. να ελέγχουν τα οχήματα σε ότι αφορά τους εκπεμπόμενους ρύπους.

Οι κυριότεροι ρυπαντές που προκύπτουν από την καύση των υγρών καυσίμων των οχημάτων και ελέγχονται από τα Κ.Τ.Ε.Ο. είναι το μονοξείδιο του άνθρακα (CO) και οι υδρογονάνθρακες (HC) στα βενζινοκίνητα και υγραεριοκίνητα οχήματα και η αιθάλη (κάπνα) στα πετρελαιοκίνητα.  Ο έλεγχος αυτός γίνεται με τη βοήθεια του αναλυτή καυσαερίων για τα βενζινοκίνητα-υγραεριοκίνητα οχήματα και του αιθαλόμετρου για τα πετρελαιοκίνητα.
Ο αναλυτής καυσαερίων μετρά εκτός από το μονοξείδιο του άνθρακα (CO) και τους υδρογονάνθρακες (HC), και το λόγο λ που δεν αποτελεί ρυπαντή, αλλά είναι μια ένδειξη που προκύπτει, από τις παραμέτρους διαφόρων τιμών και δείχνει τη σωστή καύση και λειτουργία του κινητήρα και του καταλύτη του αυτοκίνητου μας. Το αιθαλόμετρο μετρά την ποσότητα αιθάλης που περιέχεται στα καυσαέρια και είναι υπεύθυνη για το σκουρόχρωμο καπνό που εκπέμπουν τα πετρελαιοκίνητα οχήματα.

Κατά τη διαδικασία της μέτρησης των καυσαερίων ενός οχήματος ο κινητήρας έρχεται σε κανονική θερμοκρασία λειτουργίας.  Η εξάτμιση του οχήματος θα πρέπει να είναι στεγανή, χωρίς διαρροές. Στα βενζινοκίνητα οχήματα ο νομοθέτης προβλέπει δύο μετρήσεις, μία στις 2500rpm και μία στο ρελαντί, ενώ στα πετρελαιοκίνητα δύο (2) διαδοχικές μετρήσεις στο όριο των στροφών του κινητήρα (μόνον στην περίπτωση που με αυτές τις μετρήσεις δεν επιτυγχάνονται οι τιμές που ορίζει η νομοθεσία, προβαίνουμε σε άλλες τρεις (3) μετρήσεις από τις οποίες βγαίνει μία μέση τιμή για τα επίπεδα της θολερότητας στα καυσαέρια ενός πετρελαιοκίνητου οχήματος).


Έλεγχος σύγκλισης

Η μέτρηση της σύγκλισης – απόκλισης του υπό έλεγχο οχήματος πραγματοποιείται με το αποκλισιόμετρο. Πρόκειται για μια επίπεδη πλάκα μήκους ενός μέτρου πάνω από την οποία διέρχεται ο εμπρόσθιος αριστερός τροχός του οχήματος. Αν το όχημα αποκλίνει της πορείας του στον δρόμο, τότε θα ασκήσει μια εγκάρσια δύναμη στην πλάκα ωθώντας  την είτε αριστερά είτε δεξιά κάποια χιλιοστά. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι με την μέθοδο αυτή δεν ελέγχουμε τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά των συστημάτων διεύθυνσης και ανάρτησης ενός οχήματος, αλλά εξετάζουμε το μέγεθος της απόκλισης του από την ευθύγραμμη πορεία μακροσκοπικά.
Η διατήρηση ευθύγραμμης πορείας από ένα όχημα είναι μεγίστης σημασίας τόσο για την ασφάλεια των επιβατών, όσο και για την μακροζωία υποσυστημάτων και εξαρτημάτων του οχήματος. Η αθέλητη αλλαγή πορείας μπορεί να συμβεί και λόγω της απόσπασης του οδηγού από τον δρόμο, αλλά και λόγω μίας απότομης αλλαγής στην κλίση ή μιας ανωμαλίας του οδοστρώματος. Μια αθέλητη αλλαγή πορείας μπορεί να επιφέρει έως και θανατηφόρα αποτελέσματα.

Τέλος ένα όχημα που αποκλίνει της ευθείας φθείρει ανομοιόμορφα το πέλμα των ελαστικών του και καταπονεί τους βραχίονες και τις αρθρώσεις του συστήματος διεύθυνσης του.


Έλεγχος συστήματος ανάρτησης

Το σύστημα ανάρτησης είναι η διάταξη που συνδέει το πλαίσιο του αυτοκινήτου με τους τροχούς. Σκοπός της ύπαρξης της ανάρτησης είναι να εξασφαλίζει άνεση στους επιβάτες, συνεχή επαφή των τροχών με το δρόμο, ευστάθεια κατά την πορεία και να περιορίζει τις καταπονήσεις των διαφόρων μερών του αυτοκινήτου από τους κραδασμούς μέσω της απόσβεσης των ταλαντώσεων από τις ανωμαλίες του εδάφους.

Ένα σύστημα ανάρτησης σε καλή κατάσταση έχει σημαντικά οφέλη για τον οδηγό, τους επιβάτες, αλλά και για το ίδιο το αυτοκίνητο. Προσφέρει ασφάλεια και ευστάθεια κατά την πορεία μεταδίδοντας όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες του οδοστρώματος στον οδηγό και επιτρέποντας την εύκολη και ασφαλή αλλαγή κατεύθυνσης στις στροφές. Απορροφά σε μεγάλο βαθμό τις ανωμαλίες του δρόμου με αποτέλεσμα την άνετη μετακίνηση των επιβατών, την ασφαλή μεταφορά του επιθυμητού φορτίου, αλλά και την προστασία του αμαξώματος από τις έντονες καταπονήσεις. Για τους λόγους αυτούς, η ασφάλεια και η άνεση κατά την οδήγηση οποιουδήποτε αυτοκινήτου απαιτεί τον περιοδικό έλεγχο της κατάστασης του συστήματος ανάρτησης κάθε τροχού.

Τα βασικότερα στοιχεία της ανάρτησης είναι τα ελατήρια και ο αποσβεστήρας ταλαντώσεων (αμορτισέρ). Τα ελατήρια είναι ο ελαστικός σύνδεσμος μεταξύ αμαξώματος και τροχών και ταλαντώνονται σε κάθε ανωμαλία του εδάφους, ενώ ο αποσβεστήρας χρησιμεύει για την απόσβεση αυτών των ταλαντώσεων.
Ο έλεγχος που διενεργείται αξιολογεί συνολικά το σύστημα της ανάρτησης (και όχι αποκλειστικά του αμορτισερ)  κάθε τροχού ξεχωριστά. Η μέτρηση γίνεται κατά τη διάρκεια μιας ελεύθερης ταλάντωσης του κάθε τροχού, η οποία προέρχεται από τις ταλαντευόμενες ειδικές πλάκες του αναρτησιόμετρου, και συνίσταται στον υπολογισμό της ελάχιστης πρόσφυσης του τροχού πάνω στην πλάκα σε ποσοστό %.
Τα μεγέθη που εξετάζονται είναι τα εξής:
•    Πρόσφυση κάθε τροχού. Η πρόσφυση δεν πρέπει να είναι μικρότερη από 21%, ώστε το αυτοκίνητο να κινείται με ασφάλεια.
•    Μονόπλευρη πρόσφυση στον ίδιο άξονα. Η πρόσφυση των τροχών στον ίδιο άξονα δεν πρέπει να διαφέρει περισσότερο από 30% ανάγοντας τη διαφορά στη μετρούμενη τιμή της μεγαλύτερης πρόσφυσης.


Έλεγχος συστήματος πέδησης


Ο έλεγχος του συστήματος πέδησης αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους τομείς του τεχνικού ελέγχου, καθώς τα φρένα του οχήματος που οδηγούμε είναι το υποσύστημα μέσω του οποίου μπορούμε να μειώσουμε την ταχύτητα του και να το ακινητοποιήσουμε. Η σωστή λειτουργία του συστήματος πέδησης ελέγχεται με την βοήθεια σύγχρονου εξοπλισμού μετρώντας τα παρακάτω μεγέθη:
•    Μέγιστη δύναμη πέδησης. Είναι η μέγιστη δύναμη που μπορούν να αναπτύξουν τα φρένα του οχήματος μας. Αυτή η δύναμη για να είναι ικανή να ακινητοποιήσει το όχημα μας πρέπει να ισούται ή να υπερβαίνει το 75% του συνολικού βάρους του οχήματος. 
•    Μονόπλευρη πέδηση. Προκειμένου το όχημα μας να διατηρεί την ευθύγραμμη και την επιθυμητή πορεία του σε περιπτώσεις που επενεργεί το σύστημα πέδησης, πρέπει οι δυνάμεις που αναπτύσσονται στον αριστερό και δεξιό τροχό του κάθε άξονα να μη διαφέρουν περισσότερο από 30%
•    Διακύμανση των δυνάμεων πέδησης. Η φθορά που προκαλείται στο σύστημα της πέδησης ενός οχήματος με την καθημερινή του χρήση δεν είναι ομοιόμορφη. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα κατά την επενέργεια του πεντάλ του φρένου η δύναμη που αναπτύσσεται σε κάθε τροχό να μην είναι σταθερή αλλά να έχει διακυμάνσεις. Το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο διακύμανσης της δύναμης σε κάθε ένα τροχό ξεχωριστά είναι 20%
 Η άριστη κατάσταση του συστήματος πέδησης του οχήματος μας είναι εξαιρετικά σημαντική.  Εκτός από τη δυνατότητα ακινητοποίησης του οχήματος σε περίπτωση ανάγκης και την ομαλή επιβράδυνση χωρίς να παρεκκλίνουμε από την πορείας μας, εξασφαλίζεται η ομαλή συμπεριφορά του οχήματος κατά την επιβράδυνση σε στροφές και σε υψηλές ταχύτητες.


Έλεγχος φώτων


Ο έλεγχος  φώτων που διεξάγεται κατά την διάρκεια του τεχνικού ελέγχου αποτελείται από τρεις διαφορετικούς τομείς. Ο πρώτος αφορά στην λειτουργία όλων των λυχνιών του οχήματος. Γίνεται οπτικά από τον ελεγκτή, ο οποίος διαδοχικά ελέγχει την ορθή λειτουργία,  τον σωστό χρωματισμό, και την ένταση των φώτων θέσης, διασταύρωσης, πορείας, δεικτών κατεύθυνσης, πέδησης, ομίχλης, αλάρμ και φώτα πινακίδας. Παράλληλα ελέγχεται και η απρόσκοπτη λειτουργία των διακοπτών χειρισμού των ανωτέρω.

Οι εναπομείναντες δυο τομείς ελέγχονται με την χρήση ενός οργάνου μέτρησης που καλείται φωτόμετρο.
Ο δεύτερος τομέας ελέγχου αφορά στην ορθή σκόπευση των φώτων διασταύρωσης και πορείας. Πιο συγκεκριμένα μέσω του φωτομέτρου μετράται η απόκλιση της εκπεμπόμενης από το όχημα φωτεινής δέσμης, κατά τον κατακόρυφο άξονα, σε σχέση με την κλίση που αναγράφει στα φανάρια ο κατασκευαστής. Επιπλέον μετράται η οριζόντια απόκλιση του φαναριού κατά τον οριζόντιο άξονα, δηλαδή κατά πόσο το φανάρι είναι στραμμένο προς τα αριστερά ή προς τα δεξιά.

Ο τρίτος και τελευταίος τομέας αφορά στην μέτρηση της έντασης των φώτων διασταύρωσης και πορείας. Μέσω του φωτομέτρου μετράται η φωτεινή ένταση της εκπεμπόμενης δέσμης, η οποία πρέπει να εμπίπτει στα επιτρεπόμενα όρια.

Ο έλεγχος των φώτων ενός οχήματος αποτελεί ένα τομέα κεφαλαιώδους σημασίας για την ασφαλή μετακίνηση μας. Η ορθή λειτουργία όλων των φωτιστικών στοιχείων του οχήματος εξασφαλίζει την έγκαιρη προειδοποίηση των υπολοίπων οδηγών για ενδεχόμενη αλλαγή της πορείας μας, ή για απότομη επιβράδυνση μας. Επιπλέον κατά τη διάρκεια νυχτερινής οδήγησης τα φώτα μας καθορίζουν την θέση του οχήματος μας στο οδόστρωμα, ενώ έχοντας ορθή σκόπευση εξασφαλίζουν το βέλτιστο οπτικό πεδίο για μας, χωρίς να παρενοχλούν τα αντιθέτως ερχόμενα οχήματα.

·         Τεχνικός Έλεγχος:

Ο Τεχνικός έλεγχος μοτοποδηλάτων – μοτοσικλετών αφορά όλα τα δίκυκλα άνω των 50 κυβικών. (Άδεια που έχει εκδοθεί στο Υπουργείο)

Στάδια Ελέγχου :
Έλεγχος της ταυτότητας του δικύκλου(πινακίδα κυκλοφορίας, αρ. πλαισίου,αρ.  κινητήρα, κλπ)
Έλεγχος καυσαερίων
Έλεγχος των φώτων
Ταχύμετρο (μόνο για μοτοποδήλατα έως 50cc)
Έλεγχος συστήματος πέδησης στο φρενόμετρο
Ηχομέτρηση (Σε ειδικές περιπτώσεις)
Οπτικοί Έλεγχοι

ΕπανέλεγχοςΣε περίπτωση που στο όχημά σας διαπιστωθούν σοβαρές ελλείψεις, έχετε στην διάθεση σας 30 ημέρες για τον επανέλεγχο και την έκδοση του δελτίου τεχνικού ελέγχου, εφόσον αποκατασταθούν όλες οι ελλείψεις.

·        Απαραίτητα δικαιολογητικά

Ταυτότητα ή διαβατήριο ή δίπλωμα οδήγησης του προσκομίζοντα το δίκυκλο
Άδεια κυκλοφορίας ή επικυρωμένο φωτοαντίγραφο μόνο από το Υπουργείο ή την Αστυνομία
Δελτίο προηγούμενου ελέγχου (εφόσον έχει εκδοθεί)

Ανάριθμα δικύκλα :
Εκτός των παραπάνω δικαιολογητικών προσκομίζονται ακόμα:

Το πιστοποιητικό ταξινόμησης τελωνείου
Φωτοαντίγραφο της άδειας κυκλοφορίας της χώρας εισαγωγής τους

Εκπαιδευτικά δίκυκλα:

Εκτός των παραπάνω προσκομίζεται και η "'Αδεια λειτουργίας της σχολής"


·        Κάρτα Ελέγχου Θορύβου

Όλα τα κυκλοφορούντα μοτοποδήλατα, μοτοσυκλέτες και τρίτροχα οχήματα υποχρεούνται στην έκδοση Κάρτας Ελέγχου Θορύβου, η οποία ισχύει  για ένα έτος. Το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου επέχει θέση Κ.Ε.Θ. για ένα έτος από την έκδοσή του.

 

ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟΣ

 

ΕΙΔΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΜΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΔΙΚΥΚΛΩΝ <200cc
25€
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΔΙΚΥΚΛΩΝ        >=200cc 25€
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΙΚΥΚΛΩΝ 27€
1ος ΕΠΑΝΕΛΕΓΧΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΥΚΛΑ 3€
1ος ΕΠΑΝΕΛΕΓΧΟΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΔΙΚΥΚΛΑ 3,5€
2ος ΚΑΙ ΕΠΟΜΕΝΟΙ ΕΠΑΝΕΛΕΓΧΟΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΔΙΚΥΚΛΑ 15€
ΕΠΑΝΕΛΕΓΧΟΣ ΑΠΟ ΑΛΛΟ ΚΤΕΟ 20€
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΝΑΡΙΘΜΩΝ ΔΙΚΥΚΛΩΝ 35€
ΕΚΟΥΣΙΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΥΣΑΕΡΙΩΝ 7€
ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ 7€
ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΕΔΗΣΗΣ 7€
ΕΛΕΓΧΟΣ ΦΩΤΩΝ 7€
ΜΑΚΡΟΣΚΟΠΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ 7€
ΟΛΙΚΟΣ ΕΚΟΥΣΙΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ 25€

 

 ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΚΤΕΟ ΜΟΤΟ ΜΟΝΟ 25€!!!

 

Πρόγραμμα Πρόσκλησης MOTO 2014

 

Νομός Αττικής

 

Για το πρόγραμμα πρόσκλησης μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών του Νομού Αττικής ισχύει:

 Προσκαλούνται για τεχνικό έλεγχο, οι δίκυκλες  μοτοσικλέτες με άδεια κυκλοφορίας στο νομό Αττικής, σύμφωνα με τα παρακάτω:

ΗΜ/ΝΙΑ 1ΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ

Του έτους 2007

Από 01-01-2014 έως 30-04-2014

Του έτους 2008

Από 01-05-2014 έως 31-08-2014

Του έτους 2009

Από 01-09-2014 έως 31-12-2014

 

1. Τα δίκυκλα που έχουν ταξινομηθεί από 01-01-2010 και μετά υποχρεούνται να προσέλθουν για τεχνικό έλεγχο μετά από τέσσερα έτη από την ημερομηνία έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας με προθεσμία από τρείς (3) εβδομάδες πριν έως μία εβδομάδα μετά την ημερομηνία αυτή.

2. Οι ανάριθμες μεταχειρισμένες δίκυκλες μοτοσικλέτες που προέρχονται από χώρες του εξωτερικού, για να τους χορηγηθεί άδεια κυκλοφορίας, θα πρέπει πρώτα να εφοδιαστούν με δελτίο τεχνικού ελέγχου από ΚΤΕΟ.

3. Τα δίκυκλα (μοτοσυκλέτες και μοτοποδήλατα), που έχουν αντικαταστήσει ή θα αντικαταστήσουν τον αριθμό κυκλοφορίας τους, υποχρεούνται να προσέλθουν για τεχνικό έλεγχο σύμφωνα με τον πρώτο αριθμό κυκλοοφορίας, που τους είχε χορηγηθεί..

4. Τα εκπαιδευτικά δίκυκλα (μοτοσικλέτες και μοτοποδήλατα) υπόκεινται σε ετήσιο περιοδικό έλεγχο.

5. Δίκυκλα (μοτοσικλέτες και μοτοποδήλατα) με έδρα ή διεύθυνση κατοικίας ιδιοκτήτη που ανήκει σε άλλη Περιφέρεια της χώρας, στην οποία έχει εκδοθεί πρόγραμμα πρόσκλησης τους για τεχνικό έλεγχο και τα οποία κυκλοφορούν στην Περιφέρεια Αττικής υποβάλλονται σε τεχνικό έλεγχο σύμφωνα με το πρόγραμμα πρόσκλησης της Περιφέρειας στην οποία ανήκει η έδρα τους.

6. Όσα δίκυκλα (μοτοσικλέτες και μοτοποδήλατα) όφειλαν πριν την ημερομηνία ταξινόμησής τους στην Περιφέρεια Αττικής να έχουν ήδη προσκομιστεί για τεχνικό έλεγχο σύμφωνα με την πρόσκληση της προηγούμενης έδρας τους και δεν προσήλθαν για τεχνικό έλεγχο θα ελέγχονται ως εκπρόθεσμα.

 

·        Πρόγραμμα Πρόσκλησης

 

Νομός Αττικής

 

Για το πρόγραμμα πρόσκλησης μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών του Νομού Αττικής ισχύει:

 Προσκαλούνται για τεχνικό έλεγχο, οι δίκυκλες  μοτοσικλέτες με άδεια κυκλοφορίας στο νομό Αττικής, σύμφωνα με τα παρακάτω:

ΗΜ/ΝΙΑ 1ΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ

Του έτους 1999

Έως 28/02/2013

Του έτους 2000

Έως 31/03/2013

Του έτους 2001

Έως 30/04/2013

Του έτους 2002

Έως 31/05/2013

Του έτους 2003

Έως 30/06/2013

Του έτους 2004

Έως 31/08/2013

Του έτους 2005

Έως 31/10/2013

Του έτους 2006

Έως 31/12/2013

 

*Οι εκπαιδευτικές μοτοσυκλέτες υπόκεινται σε ετήσιο περιοδικό έλεγχο.

 

ΠΡΟΣΟΧΗ!!!!!Από την Γενική Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Αττικής ανακοινώνεται ότι παρατείνεται η τελική ημερομηνία υποχρέωσης προσέλευσης των δικύκλων μοτοσικλετών για τεχνικό έλεγχο, και πιό συγκεκριμένα, οι μοτοσικλέτες που έχουν ταξινομηθεί σε υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής και έχουν προσκληθεί για έλεγχο από 30/04/2012 έως και 30/04/2013, οφείλουν πλέον να προσέλθουν για τεχνικό έλεγχο έως και την 25/05/2013.

Μοτοσικλέτες οι οποίες δεν προσκομίζονται για Τεχνικό Έλεγχο εντός των ημ/νιών που αναγράφονται στο πρόγραμμα πρόσκλησης, θεωρούνται εκπρόθεσμα.

Το επίσημο πρόγραμμα πρόσκλησης δικύκλων βρίσκεται αναρτημένο στον παρακάτω σύνδεσμο του Υπουργείου Μεταφορών:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣ ΔΙΚΥΚΛΩΝ 2013 


 

Επιστροφη Επικοινωνία